Δευτέρα, 5 Ιουνίου 2017

Κάτω η τέχνη σας, κάτω ο έρωτας σας, κάτω το σύστημά σας! Να κάνουμε την ανάγκη ιστορία!


Για ακόμη μια χρονιά το Φεστιβάλ Αναιρέσεις Πάτρας ολοκληρώθηκε με επιτυχία! Ο χώρος των Παλαιών Σφαγείων αποτέλεσε για δεύτερη χρονιά μια φιλόξενη γωνιά για τον κόσμο του Φεστιβάλ. Η προσέλευση του κόσμου ήταν μεγάλη τόσο στο πολιτικό πρόγραμμα που κέντρισε το ενδιαφέρον της νεολαίας και των εργαζομένων όσο και στο πολιτιστικό πρόγραμμα που προτείνει μια άλλη ποιοτική και οικονομική μορφή διασκέδασης!

Στο χώρο του Φεστιβάλ υπήρχε ξεχωριστός χώρος περιπτέρων με κείμενα, κολάζ και άλλες δημιουργικές ιδέες που έφτιαξαν μέλη και φίλοι της νεολαίας για την Κομμουνιστική Απελευθέρωση και του Νέου Αριστερού Ρεύματος για την Κομμουνιστική Απελευθέρωση. Επίσης λειτουργούσε βιβλιοπωλείο με πολλούς εκδοτικούς οίκους, ενώ μέσα στο χώρο του βιβλιοπωλείου υπήρχε και υλικό της κινηματογραφικής ομάδας της Λέσχης Αναιρέσεων. Μεγάλη απήχηση είχαν και φέτος τα νέα τεύχη των Τετραδίων Μαρξισμού, μια περιοδικής θεωρητικής και πολιτικής επιθεώρησης, αφιερωμένα στα 100 χρόνια από την Οκτωβριανή Επανάσταση.


Η πρώτη μέρα ξεκίνησε με την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εκδήλωση με θέμα «Ο πόλεμος στη γειτονιά μας. Για μια αντιπολεμική διεθνιστική απάντηση». Η εκδήλωση άνοιξε με την καταγγελία του ΝΑΡ και της νεολαία Κομμουνιστική Απελευθέρωση σχετικά με την απαγόρευση του καθεστώτος Ερντογάν να ταξιδέψει από την Τουρκία ο σύντροφος Λεβέντ Τουζέλ, μέλος της Κ.Ε. του Κόμματος Εργασίας ΕΜΕΡ, που είχε προσκληθεί στις Αναιρέσεις για να συμμετάσχει στη συζήτηση. Ακολούθησαν οι ομιλίες του Μουσταφά Τας, μέλος του ΕΜΕΡ που ζει στην Ελλάδα, ο οποίος μετέφερε τον αγωνιστικό χαιρετισμό του Λεβέντ Τουζέλ από την Τουρκία και μίλησε για την κατάσταση στη γειτονική χώρα. Στη συνέχεια το λόγο πήρε η Μαρία Μπικάκη εκ μέρους της Π.Ε. του ΝΑΡ. Πολύ ενδιαφέρουσα ήταν η ομιλία του Μουσταφά Κατίμπ, στέλεχος του Παλαιστινιακού νεολαιίστικου κινήματος και του Λαϊκού Μετώπου για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης, ενώ ακολούθησε ο Νίκος Χαραλαμπόπουλος από την Αντιπολεμική Διεθνιστική Κίνηση.

Ακολούθησε το συναυλιακό κομμάτι του φεστιβάλ όπου οι Sneaky Mustard άνοιξαν τη συναυλία. Οι Void Droid με την εξαιρετική του παρουσία και την παρουσίαση της καινούριας, πιο πρόσφατης δουλειάς τους έδωσαν τη σκυτάλη στους Cyanna Mercury και αυτοί με τη σειρά τους στους Naxatras οι οποίοι έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και ξεσήκωσαν τον κόσμο!

Με αντίστοιχη επιτυχία κινήθηκε και η δεύτερη μέρα. Ξεκίνησε με τη εκδήλωση «Κάτω η τέχνη σας. Η τέχνη και η Οκτωβριανή Επανάσταση». Την κουβέντα άνοιξε ο συνθέτης, Ποταμιάς Σπύρος, ο οποίος μίλησε για τους μπολσεβίκους και το ζήτημα της προλεταριακής κουλτούρας. Συνέχισε η γλύπτρια και αρχιτέκτονας μηχανικός, Ηρώ Μανδηλαρά, που έπιασε το ζήτημα της ρωσικής πρωτοπορίας και της Οκτωβριανής Επανάστασης. Οι ομιλίες ολοκληρώθηκαν με αυτή του συγγραφέα, Βασίλη Τσιράκη ο οποίος μίλησε για την τέχνη και τη σχέση της με την κοινωνία και την πολιτική. Μετά το τέλος της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε στο χώρο των περιπτέρων workshop για το έμφυλο ζήτημα και το ΛΟΑΤΚΙ+  κίνημα, μια δουλειά του περιπτέρου δημοκρατικών δικαιωμάτων που κέντρισε το ενδιαφέρον του κόσμου.

Η βραδιά συνεχίστηκε με τη Stand Up Comedy παράσταση με τους Μιχάλη Μαθιουδάκη και Βύρωνα Θεοδωρόπουλο, οι οποίοι χάρισαν στο κοινό απολαυστικές στιγμές γέλιου. Στη συνέχεια ανέβηκαν στη σκηνή οι Social Waste οι οποίοι σε μια από τις πιο δυναμικές παρουσίες τους ξεσήκωσαν τον κόσμο. Οι Rebetien με τον Βασίλη Σκούτα και Δημήτρη Μηταράκη έκλεισαν τη δεύτερη μέρα του Φεστιβάλ και έκαναν τον κόσμο να γλεντήσει, να διασκεδάσει και να χορέψει μέχρι αργά το βράδυ.


Βασικός μας στόχος όλα αυτά τα χρόνια ήταν και παραμένει η διαμόρφωση ενός άλλου υποδείγματος για τον λαό και την νεολαία στο κομμάτι της θεωρίας και του πολιτισμού. Επιμένουμε σε μια λογική αντιεμπορική που δεν έχει στόχο το αγοραίο κέρδος και στοχεύει στην ενίσχυση του λαϊκού πολιτισμού. 

Ευχαριστούμε από καρδιάς τον κόσμο που στήριξε το φεστιβάλ μας 
Ραντεβού στους δρόμους! 

νεολαία Κομμουνιστική Απελευθέρωση οργανώσεις Πάτρας